12 דברים שתלמידי תיכון עם הפרעות קשב וריכוז
היו רוצים שמוריהם ידעו
- אני באמת שוכח דברים. אני לא מנסה להתחכם, להתחצף או להיות יהיר. פשוט אני לא תמיד זוכר. המיתוס שאם דבר חשוב מספיק אני אזכור אותו הוא רק מיתוס.
- אני לא טיפש.
- אני באמת משלים את שיעורי הבית שלי. קל לי לאבד דפים, להשאיר אותם בבית או לא להצליח למצוא את שיעורי הבית בזמן. יותר קל לי לרשום שיעורי בית במחברת, כי פחות קל לאבד אותה. קשה לי לשמור על דפים בודדים. (פעם אמא שלי מצאה את שיעורי הבית במגירת הלחם אחרי שיצאתי לבית הספר!).
- אם אני שואל את אותה שאלה כמה פעמים או שואל שאלות רבות, זה לא מתוך יהירות. אני משתדל מאד להבין ולזכור את מה שאמרתם. אנא, היו סבלניים איתי ועזרו לי.
- אני רוצה להצליח. התמודדתי עם מטלות הלימודים במשך שנים רבות, והדבר מתסכל אותי. המטרה שלי לעשות כמיטב יכולתי ולעבור את הכיתה הזאת בהצלחה.
- הפרעות קשב וריכוז אינן תירוץ. הפרעות קשב וריכוז באמת קיימות ומשפיעות על תהליך החשיבה שלי. הייתי רוצה להיות “נורמלי” ולהצליח לזכור ולעבד מידע במהירות. אני לא נהנה להיות “שונה” ולא נהנה שצוחקים עלי בגלל השונות שלי.
- אני זקוק לעזרתכם כדי להצליח. לא תמיד קל לי לבקש את עזרתכם, ולפעמים בקשת עזרה גורמת לי להרגיש מטומטם. אנא, היו סבלניים איתי והציעו את עזרתכם.
- אנא, דברו איתי באופן פרטי על התנהגויות או מעשים שלי שאינם מקובלים. בבקשה, אל תשפילו אותי, תעליבו אותי או תפנו תשומת לב לחולשות שלי מול כל הכיתה.
- אני מצליח יותר טוב כאשר יש לי תכנית מפורטת ואני יודע למה אתם מצפים. אם התכניות שלכם משתנות בגלל אילוצים כלשהם, אנא עזרו לי להתאים את עצמי לכך. יתכן ויקח לי יותר זמן להתרגל לשינויים. ארגון והכוונה עוזרים לי מאד.
10. אני לא אוהב לקבל “התאמות מיוחדות”. אנא אל תפנו תשומת לב
אליהם ועזרו לי להצליח עם הדגשה מעטה כלפי הפרעות
הקשב והריכוז שלי.
11. לימדו על הפרעות קשב וריכוז. קראו מידע ובררו את כל מה
שביכולתכם לגבי דרכי הלמידה של ילדים עם הפרעות קשב
וריכוז וכיצד להקל עליהם.
12. תמיד זכרו שאני אדם עם רגשות, צרכים ומטרות. הם חשובים לי
באותה מידה כפי ששלכם חשובים לכם.