Slide background
Slide background
Slide background
Slide backgroundSlide thumbnail
Slide background
Slide background

 

תרפיית ה”קוש-בול”

מאת רונלד ד. דייויס

 Koosh Ball Therapy Printed and Translated with Permission by Ronald D. Davis- http:// www.dyslexia.com.

All rights reserved The Dyslexic Reader, Issue 5, Spring, 1996, p. 6

תורגם בהתנדבות ע”י ג’ודי כהן, המרכז הישראלי לעזרה עצמית, עבור עזרה -

קבוצת תמיכה להורי ילדים עם לקויי למידה קלים.

יש דרך פשוטה ומהנה לבדוק את התמצאות התלמידה במרחב, ולאמן אותה כיצד להתמקד.  השתמשו בכדורים הקלילים והפרוותיים, העשויים מהחומר ממנו עשויות גומיות.  אנו לא ממליצים על כדורים אחרים, כמו כדורי טניס או פינג פונג, כי אלה נוטים “לקפוץ” מתוך היד לפני שהאדם תופס אותם היטב.  התחילו באימון זה מידי פעם לאחר “כיוון עדין”, המתואר בפרק 17 בספר מתנת הדיסלקסיה.

 עמדו במרחק שניים שלושה מטר מהתלמיד, או מעט יותר קרוב אם מדובר בילדה קטנה.  אמרו לה “להתמקד בנקודה”, כלומר, לראות בעיני ראשה נקודת התמקדות.  בקשו שתעמוד על רגל אחת, כמתואר בפרק 27 בספר מתנת הדיסלקסיה.  היא יכולה לעמוד על איזהה רגל שתבחר, וגם להחליף בין רגליים כרצונה.

החזיקו שני כדורים ביד אחת.  כשהתלמידה עומדת על רגל אחת, אמרו “תתפסי כדור אחד ביד אחת וכדור שני ביד שניה.”

 תזרקו בעדינות את הכדורים בזה אחר זה.  כוונו בערך לגובה החזה.  בכל זריקה יש לומר, “כדור אחד ביד אחת, כדור שני ביד שניה.”

 כשהתלמידה מצליחה לתפוס כדור בכל יד בלי לאבד שיווי משקל, אמרו שוב, “כדור אחד ביד אחת, כדור שני ביד שניה,” ואז יש לזרוק את שני הכדורים בו-בזמן.  אם תתמקדו במרכז הגוף של התלמידה, ותזרקו נכון, כל כדור יהיה בצד אחר של קו-האמצע.  חשוב לזרוק באופן שיהיה קל לתפוס את הכדורים. 

כשהתלמידה תופסת את הכדורים, שבחו אותה ועשו שוב את התרגיל.  לאחר כמה פעמים, אמרו, “אני אזרוק את שני הכדורים לאותו צד.  נסי לתפוס אותם בלי לאבד שיווי משקל.”  יש לזרוק את שני הכדורי לאותו צד של קו האמצע, קודם בצד אחד ואח”כ בצד השני.  התלמידה תצטרך להניע את ידיה לאותו צד.  אל תכוונו רחוק מדי מהאמצע כדי שלא תאבד שיווי משקל.

זהו כל האימון.

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech