תכנית ה- Math Mastery של Davis
תכנית ה- Math Mastery של דייויס מתייחסת ל:
* מושגי יסוד להבנת ולמידת מתמטיקה, דוגמת שינוי, הסיקיות, סיבה ותוצאה, רצפים של לפני ואחרי ועוד.
* מספרים, נומראלים (סימנים גרפים המייצגים ערך מספרי), כמויות וספירה.
* ערך המקום.
* אופרציות אריתמטיות.
* שברים ומספרים עשרוניים.
* הבנת בעיות מילוליות.
* למידת עובדות מתמטיות דוגמת חיבור בסיסי או לוח הכפל.
* שמירת מעקב אחר זמנים.
* קריאה ושימוש בלוח שנה.
* עשיית שינוי.
* איזון ספר חשבונות.
* רציפות ולוגיקה.
Davis Math Mastery מספקת כלים לתיקון בעיות בלמידת מתמטיקה. בעיות למידה אלו מכונות לעתים “דיסקלקוליה” ולעתים קרובות נלוות לסימפטומים שונים של דיסלקציה ו-ADD.
גישת דייויס יורדת לשורש הבעיות הגורמות לאנשים מסוימים קשיים בהבנת ולמידת מתמטיקה באמצעות שיטות הוראה מסורתיות. אנשים החושבים בצורה ויזואלית – מרחבית נוטים להתבלבל מהמילים והסימנים המתארים פונקציות מתמטיות. כאשר נרכשת שליטה במושגי היסוד הנדרשים להבנת המתמטיקה, למידת מתמטיקה הופכת לפעולה פשוטה.
בדומה לשיטת Davis Dyslexia Correction, הצעד הראשון בתכנית Davis Math Mastery הוא לאפשר לילדים ולמבוגרים לשלוט בדיס-אורינטציה. ברגע שהתלמידים הופכים בטוחים בכך שתפיסתם מדויקת, הם יכולים לפתור כל בלבול מתמטי באמצעות שיטות הנסמכות על היצירתיות ועל כח הדמיון שלהם.
תכנית ה- Davis Math Mastery מועברת בדרך כלל בחמישה ימים אינטנסיביים, אולם יתכנו מצבים בהם פורמט ארוך יותר.
עבור לקוחות עם הפרעות למידה אחרות (דוגמת בעיות קריאה או הפרעות מיקוד קשב) מומלץ לעבור את תכנית ה- Davis Math Mastery רק לאחר השלמת התכנית בת חמשת הימים של Davis Dyslexia Correction. יעוץ וראיון ראשוני יקבעו את האסטרטגיה האידיאלית.
קווים כללים לחמשת הימים של תכנית ה- Davis Math Mastery:
* הערכת יכולת התפיסה של דייויס וראיון אבחון סימפטומים.
* ייעוץ האורינטציה של דייויס.
* לפי הצורך, שליטה בסימבולים שפתיים בסיסיים.
* הכרות עם תכנית ה- Davis Symbol Mastery.
* הכרות עם מושגי היסוד המצויים בבסיס המתמטיקה כולה: שינוי, סיבה-תוצאה, לפני-אחרי, היסקיות, זמן, רצף, סדר לעומת חוסר סדר.
* תרגול הפונקציות המתמטיות של דייויס: שנים עשר תרגולים המובילים במהרה ליכולת חלוקה של מספרים תלת ספרתיים, כולל שברים עשרוניים.
* אימון Symbol Mastery על Story Problem Trigger Words. לדוגמא, המילה באנגלית: “by” אשר בשפת היומיום פירושה יהיה “קרוב ל..” (close to). ישנן שתי משמעויות שונות בהן יש לשלוט למען הבנה מתמטית מדויקת של המילה – בפעולת כפל המשמעות היא “להשתמש ככופל” בעוד שבפעולת חילוק המשמעות היא “לתוך קבוצות של..”
* לפי הצורך, אימון בהבנת קריאת בעיות סיפוריות.
* במידת הצורך, אימון ורכישת מיומנות בהבנת סימנים ומילים בסיסיות מתוך ספרי לימוד במתמטיקה.
* ראיון הערכת תוצאות.
* אימון ותמיכה במורים, מאמנים, עוזרים והורים.
* ערכה לתלמיד הכוללת את כל הדרוש לשם מעקב אחר התקדמות התכנית (מעקב מורכב משליטה במשמעות של 21 “מילות מפתח” המתארות פעולות מתמטיות).