Printed and Translated with Permission By Paula Morehead, Davis Facilitator in Alabama,
http:// www.dyslexiasouth.com e-mail dyslexiacenter@aol.com, The Dyslectic Reader, Vol.25, issue 3, 2001, p1
דיברתי עם אב לילד בן 13 שהתענין בתוכנית לתיקון דיסלקסיה של דיוויס (Davis Dyslexia Correction Program) עבור בנו. שמעתי ממנו שבמשך 6 השנים האחרונות בנו נטל את התרופה ריטלין – החל מכיתה א’, על מנת לעזור לו להתרכז. כעת, הסביר האב, לא קל לילד לשבת בשקט אפילו לזמן קצר ביותר בלי התרופה. המלצתי לאב לדבר עם רופאו של בנו על אפשרות להוריד את התרופה לתקופה של שבועים לפחות בטרם נתחיל בתוכנית התיקון. האב הסכים לכך.
כאשר התיצבו האב והילד לתחילת התוכנית בת 5 הימים היה לילד באמת קשה מאד לשבת בשקט אפילו לפרקי זמן קצרים. במשך שיחת היעוץ הראשוני, אשר לקח לנו די הרבה זמן להשלימה, הובהר לי שהילד אכן רוצה ללמוד לקרוא ולהפסיק ליטול ריטלין. הוא סיפר לי שהחובה ללכת כל יום לחדר האחות כדי לקבל תרופה “כמו תינוק” מביכה אותו מאד. מיד לאחר סיום שיחת האוריינטציה ( orientation) הצגתי בפניו את נושא מדי-האנרגיה. דיברנו באריכות על הצורות השונות של המכשירים והדרכים להשתמש בהם. התאמנו לו מד-אנרגיה מתאים שיוכל להשתמש בו על מנת לרסן ולווסת את האנרגיות שלו במקום לתת לתרופה לעשות זאת במקומו.
אני מודה שבסופו של היום הראשון כלל לא הייתי בטוחה מה יהיה בהמשך. הייתי כבר עייפה מאד מלראות אותו מקפץ ומתנועע ללא הרף בכסאו. למחרת היה קצת יותר טוב. אבל ביום השלישי לתוכנית התיקון היה כבר שונה לגמרי. ביום הראשון של התוכנית הוא התחיל לקרוא ברמה של כיתה א’. כדי לאפשר לו לקרוא בכלל היה עלינו למצוא מקום בו שום דבר לא עומד בטווך הראייה שלו. כל דבר שעמד לנגד עיניו הסיח את דעתו והוא לא היה מסוגל להתרכז כי “דברים הסתובבו בחדר” והוא רצה לצפות בהם. ביום השלישי לתוכנית הוצאתי את הספר “הרשת של שרלוט” ((?)) (Charlotte’s Web), והא הצליח לקרוא את שני העמודים הראשונים עם 2 – 3 טעויות בלבד. הוא התלהב כל כך מההישג שלא שם לב בכלל שעדיין ישב ליד השולחן שלנו. שאלתי אותו על הדברים שהיו סביבנו בחדר והוא צעק בהתלהבות: “וואו! כעת אני יכול לקרוא והדברים בחדר אינם זזים כבר!”
אחר הצהרים באותו יום ביקש מאביו ללכת לחנות הספרים לקנות את הספר כדי שיוכל להמשיך לקרוא בו. עד סוף השבוע הוא גמר לקרוא את כל הספר.
במבחן הבנת הנקרא (post assessment reading inventory) רמת הקריאה שלו עלתה מרמת כיתה א’ לרמת כיתה ח’. הוא התרגש מאד והיה מוכן לחזור לביה”ס בסתיו.